Thursday, October 05, 2006

Home Seller Survey Results Show


According to a new survey released by HouseHunt, buyers have taken the drivers seat. For the first time in years, price appreciation has slowed to low single digits and demand has cooled, as the number of sellers is now greater than, or equal to, the number of home buyers.

Other Findings in the Survey Include:

*Days on the Market: With home for sale signs sprouting like weeds, only 26 percent of agents reported that homes were selling in less than 60 days. One year ago, 77 percent said homes were selling in 60 days or less.

*Sales Versus List Price: 50 percent of sellers were getting 95 percent or more of their homes listing price. In the Northeast, only 72 percent of sellers were getting 95 percent or above.

*Seller to Buyer Ratio: Over the entire nation, home sellers currently out number home buyers 52 to 36. 12 percent of markets reported a 50/50 split between buyer and seller. Biggest exception was reported in the Chicago area with 62 percent of the market made up by sellers and only 31 percent composed of buyers.

*Annual Price Appreciation: 43 percent reported 0-5 percent appreciation. 16percent reported 5-10 percent. Negative price appreciation was felt by 33 percent of respondents.

*Multiple Offers: What a difference a year makes. One year ago 89 percent of sellers reported they received multiple offers for their home. This year, only 25 percent of sellers have received more than one offer.

Move Ups versus First Time Buyers: Move up and repeat buyers outnumbered first timers 57 to 43. The ratio in the south was even larger at 70 to 30.

Let me know what is happening with your sale and market. Email questions and comments to tommi@infotube.net

4 Comments:

Blogger Patrick said...

Very good real estate stuff. I would like to visit again

Click here for: Miramar Houses

2:12 AM  
Blogger 梁爵 said...

2019.09.11酒店工作對於青年高薪資,梁小尊表示,酒店兼差積極推動7+6產業創新,帶動酒店上班產業升級,近期大學生/上班族酒店兼職腳步也加快,有助創造就業機會及提高薪資水準。酒店經紀不僅關注產業發展,也希望藉由產業發展帶動國內就業環境升級,研究發展委員會副執行秘書梁曉尊對中央社記者表示,近年政府積極推動7+6產業創新,帶動離岸風電等新產業出現,也產生新的人才需求,例如丹麥開發商沃旭能源在台大舉徵才,起薪都有新台幣10萬元起跳。

10:49 AM  
Blogger 梁爵 said...

2020.05.15酒店小姐的基本介紹跟工作內容新冠肺炎疫情逐漸緩和,我在酒店上班的日子八大行業停業超過1個月,酒店舞廳都盼能盡快酒店小姐一定有S?復業,台北市議員林瑞圖15日召開記者會 八大行業是哪八種行業呢?替特殊娛樂工會發聲,盼北市府能讓八大行業恢復營業,北市特殊職場須知 【酒店PT 】娛樂工會副理事長胡繼堯表示,如因疫情關係要實名制,也不是問題,重點是停業一天,對從業人員而言就是酒店打工「零」收入。日前因確診個案379從事八大行業,為避免疫情擴大,中央宣布酒店舞廳一律停業,不過近期疫情和緩,八大業者盼中央能盡快恢復營業,林瑞圖指出,八大行業停業連帶影響許多行業,像是美甲、美髮或計程車業等,而這些人也要維持家計,停業一個月等於收入就停擺,也沒有任何紓困補助。林還說,北市府原本宣布預計5月25日會讓八大復業,中央也沒有意見,但大家長是柯文哲,如市長不答應,也不能開放。胡繼堯說,來到現場的業者都是合法繳稅的酒店,其實很多酒店還是關起門來營業,這也是防疫破口,倒不如採實名制開放營業,工會也會介入輔導執行防疫工作。針對25日如北市府仍不願開放酒店復業,胡表示,一切會配合政府的政策,議員也會持續跟市長協調。在八大行業上班年約30歲的Angel指出,會從事八大行業一定是家裡有困難,不然誰想做八大,但現在停業連房租都繳不出來;在酒店擔任領班的JOJO也說,原本每月都有規畫收入花費,停業後就等於完全沒收入,找家庭代工來做也找不到。

1:40 AM  
Blogger 梁爵 said...

酒店打工是什麼 讓我們遇見的 是什麼讓距離更近了不奢求你多好 給我多一點微笑 你只是一個酒店公關的過客 從我的世界路過我不敢太多不捨怕你看出我難過也許我想的太多卻不能給你什麼努力把傷心變少酒店上班笑容變多就好了 我只是個酒店工作陪伴者 陪著你傷心難過寂寞它每天數著你那麼多的失落 你想要什麼你說 只要我現在有的我們之間的點點滴滴 我一直都記得還清楚最後吻你的時候~沒有以往的感受難過念頭 停不住眼淚去挽留~酒店應徵把我耍完就走 怎麼相信當初的你是那麼溫柔~問自己還有什麼值得搶手酒店經紀能夠讓你會感動 能夠讓你會回首 能夠讓你為我留 能夠讓你不會走 能夠讓你抱著我 說一句我不走了。我不知道為什麼這樣酒店上班愛情不是我想像 就是找不到往你的方向更別說怎麼遺忘坐檯小姐站在雨裡淚水在眼底不知該往那裡去心中千萬遍不停呼喚你 不停瘋狂找尋你 我是不是該安靜的走開還是該勇敢留下來酒店上班我也不知道那麼多無奈可不可以都重來酒店小姐是不是該安靜的走開還是該在這裡等待等你明白我給你的愛永遠都不能走開。

1:54 AM  

Post a Comment

<< Home